Безкоштовна роздача зразків продукту та дегустація в супермаркеті - популярні способи просування. Проте, точно підрахувати корисний ефект таких акцій майже неможливо. Нещодавно чиказька компанія Freeosk знайшла спосіб перетворити безкоштовні зразки на джерело цінної маркетингової інформації.
Freeosk створила спеціальні апарати для роздачі зразків, які планує встановлювати у роздрібних мережах. Зовні вони схожі на звичайні торгові автомати, проте «платою» за пробники товарів стають не гроші, а інформація про споживача. Щоб отримати безкоштовний зразок, потрібно просканувати карту лояльності торгової мережі або дисконтну картку. Через деякий час інформація про покупців, які взяли зразок, зіставляється з інформацією про людей, які купили повноцінну версію товару.
«Freeosk, – пояснює глава компанії Метт Айхорн, – дає відповіді на найважливіші питання: чи купив покупець ваш продукт після того, як спробував зразок? Чи продовжив він купувати його? Чи переключився на продукцію конкурента?
Цікаво, що плата за встановлення автоматів Freeosk лягає на плечі виробників продукції, а не супермаркетів. Додатково оплачується обслуговування автоматів - розміщення реклами на кольоровому дисплеї, заповнення запасів зразків і т.д.
У перспективі Freeosk може вийти далеко за межі супермаркетів: зразки можна роздавати у фітнес-клубах, кінотеатрах, кафе. Автомати можуть видавати не лише зразки, а й, наприклад, купони на знижку. Це не єдина спроба вдосконалити цей процес.
Минулого року схожа ідея спала на думку австралійський компанії Fantastic Delites. Вона встановила в торговому центрі Аделаїди автомат, який безкоштовно видавав пачку чіпсів лише після того, як користувач виконає певну дію. Завдання були різними: натиснути кнопку на автоматі від 100 до 5 тисяч разів, станцювати, віджатися - а в деяких випадках навіть схилити коліна або кілька разів вклонитися автомату.
Маркетингової інформації таким чином отримати не можна, зате привернути увагу до апарату та продукту, який він роздає, — цілком.
Процес роздачі зразків продукції можна автоматизувати і зробити ефективнішим з погляду вивчення переваг споживачів. Стартап Freeosk взяв найкращу з технологій вендінгу, додав ІТ і отримав автоматичного мерчандайзера.